fredag 1. juni 2012

5 i streik

  1. Hvordan likte du å gå i tog?
  2. Hva liker du best med streiken?
  3. Hva liker du minst med streiken?
Anette Fagertun 
( UIB, Sosialantropologi)

  1. Veldig kjekt å gå i tog. Men savner mer roping.
  2. Følelse av å være en del av fellesskap. Vi står sammen om kravene.
  3. Som rutinedyr synes jeg det er frustrerende å ikke få gå på kontoret.

Terje Seim Haugen 
(Årstad videregående)

  1. Ny opplevelse for meg, første gang jeg er med på det. Interessant. Kjekt å få ta del i noe.
  2. Får være med å kjempe for noe jeg tror på. Savner jobben min, men vil selvsagt støtte opp om det.
  3. Jeg har elever på skolen som jeg skulle hatt siste innsats før eksamen.

Johannes Haltbakk 
( HiB, sykepleierutdanning)

  1. Kjekt å se at dette gjelder så mange. Blir veldig konkret og tydelig. Min plakat lød: regjeringen svikter offentlige ansatte. Ettersom vi har de samme argumentene som frontalfagene, og de blir hørt men ikke vi. Er vi urimelige?
  2. Kan stimulere til samhold fra arbeidstakersiden.
  3. Jeg har en oppgave som jeg har lyst til å gjøre på jobb,  fordi jeg har en morsom jobb.

Målfrid Bruknapp 
(HiB, sosionomutdanning)

  1. Som å gå tilbake til 70-tallet. Jeg har gått i alle tog som var. Dette minner meg om Saudastreiken i 1972.
  2. Vi har et samarbeid på tvers av avdelingen, det skaper en fellesskapsfølelse.
  3. Litt dårlig samvittighet for studentene. Skulle veiledet dem og rettet oppgaver.

Øyvind Valde
(HiB, sentraladministrasjonen)

  1. Egentlig er jeg ikke den typen som går i demonstrasjonstog, men det var en selvfølge for meg å gå i dette toget for å støtte denne viktige saken. Fantastisk å se den store oppslutningen. Jeg var langt fremme i toget, og fikk se det 3 km lange toget komme inn på Torgalmenningen. Likte veldig godt Mimi Bjerkestrand sin appell i går, samt vinklingen Frank Årebrot har tatt.
  2. Synes det er urimelig at lønnsforskjellene øker, og er derfor for streiken.
  3. Liker ikke dette spillet om lønnsforhandlinger. Har større tro på dialog, og det bør de gjøre så snart som mulig. I dag er en like god dag som alle andre å starte denne dialogen. Er det slik at den som tar initiativet taper ansikt? Opplever det vanskelig med mediedekningen som kommer opp med så mange ulike tall. Noen tall stemmer ikke Hvilke skal vi tro på? Vanskelig å vite hva som er fakta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar